Techniki pozycjonowania – jak wypozycjonować stronę internetową

,

Opisujemy jak wypozycjonować stronę wykorzystując kilka technik pozycjonowania.

Jak podnieść pozycje w Google cz.5

 

Techniki pozycjonowaniaDysk Google

Taki dodatek dla naszych klientów jest wartościowym elementem i może podnieść jakość naszej strony, a tym samym pozycję w strony internetowej Google. Informacje, podania, wnioski, cenniki, katalogi itp. dokumenty warto udostępnić na dysku Google i umieścić link na firmowej stronie.

Techniki pozycjonowania – Kampanie reklamowe AdWords

Jak wypozycjonować stronę internetową korzystając z Google AdWords?

Kampania reklamowa AdWords jest rozwiązaniem dla tych którzy oczekują szybkiego efektu, pozycji na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwań. Pozycjonowanie stron internetowych jest długotrwałym procesem, a uzyskany wysoki wynik nie jest gwarancją utrzymania pozycji.

Najlepiej gdy pozycjonowana strona wykorzystuje jak najwięcej mechanizmów podanych w tym poradniku oraz co pewien czas jest prowadzona kampania AdWords dla wybranych słów kluczowych.

Kampanie reklamową AdWords można poprowadzić samodzielnie, ale lepsze rezultaty uzyskamy zlecając ją doświadczonej firmie.

Techniki pozycjonowania – Czytelność kodu dla Googlebot

Twoja strona internetowa dla robota indeksującego treści powinna być zoptymalizowana, to znaczy powinna zawierać jak najmniej kodu HTML, CSS itp.

Dla robota ważne są treści, linki, atrybuty alt, title oraz nagłówki. Wszystkie pozostałe elementy formatowania strony internetowej są pomijane, a czym więcej tych elementów tym czas analizy strony jest dłuższy co wpływa niekorzystnie dla pozycjonowania strony. Musimy jednak pamiętać, że strona w pierwszej kolejności jest stworzona dla klientów, czytelników, a potem dla robotów. Zachowajmy umiar w kodzie strony ale też starajmy się tworzyć jej teść  zgodnie z zasadami tworzenia dokumentów, czyli nagłówki, akapity – ale bez wcięcia akapitowego. Pisanie wszystkiego w jednym ciągu bez akapitów jest błędem ponieważ użytkownik zrezygnuje z czytania po paru zdaniach. Warto umieszczać grafikę pamiętając o podpisaniu w atrybucie title oraz alt – gdyby załączony obraz nie został wyświetlony.

Pamiętajmy też o dostosowaniu strony dla osób słabowidzących. Stosujmy przyciski pozwalające na powiększanie tekstu na stronie. Ten dodatek również  poprawi jakość naszej strony a tym samym jej wynik w wyszukiwarkach.

 

Podsumowanie technik pozycjonowania strony internetowej

Znajomość technik pozycjonowania strony internetowej zwiększy Twoją szansę na uzyskanie dobrego wyniku, ale pamiętaj, że każdy chciałby być na pierwszej stronie. Jeśli włożysz w to dużo wysiłku efekt może być zaskakujący.

Dziękuję wszystkim za uwagę.

Pobierz poradnik pozycjonowania strony internetowejJak podnieść pozycje w Google

Spis treści artykułu:

  1. Tytuł strony – znacznik titletechniki pozycjonowania strony internetowej
  2. Adres strony
  3. Opis strony – metatag description
  4. Znaczniki h1 h2
  5. Słowa kluczowe w treści strony
  6. Ilość stron w serwisie internetowym
  7. Strona dostosowane do urządzeń mobilnych
  8. Marketing szeptany, linki ze stron o wyższym PageRank
  9. Wizyty na stronie, wskaźnik odrzuceń nie większy niż 60%
  10. Mapa strony
  11. Media społecznościowe
  12. Mapy Google
  13. Dysk Google
  14. Kampanie reklamowe AdWords
  15. Czytelność kodu dla Googlebot

Dołącz się do dyskusji, dodaj komentarz – Techniki pozycjonowania – jak wypozycjonować stronę internetową.

Jak wypozycjonować stronę internetową – SEO

,

Podajemy jak wypozycjonować stronę.

Jak podnieść pozycje w Google cz.4

Pozostało nam do omówienia jeszcze kilka elementów strony www, które mają wpływ na pozycjonowanie. Dzisiaj w jaki sposób wypozycjonować stronę za pomocą mapy strony, mediów społecznościowych oraz mapy Google.

Mapa strony

Bardzo istotny element, a dokładniej plik xml, który zawiera informacje o stronach naszego serwisu internetowego.

Mapa strony spełnia swoją rolę, gdy:

  • strona jest dynamiczna, zazwyczaj stworzona na systemie CMS,
  • serwis zawiera strony, które są nie podlinkowane,
  • serwis internetowy zawiera bardzo dużo podstron.

Za pomocą mapy witryny można przesłać informacje o stronach naszego serwisu:

  • częstotliwość zmian na stronie,
  • datę ostatniej aktualizacji każdej podstrony,
  • wskaźnik ważności danego adresu URL.

Istnieją darmowe generatory, takich map więc nie trzeba ich pisać ręcznie.

Polecam:

G Sitemap Generator Free

Darmowe narzędzie do generowania sitemap.xml zgodnego z specyfikacją Google oraz z protokołem sitemaps.org. Ilość linków w wersji darmowej jest ograniczona do 750.

Jeśli posiadasz stronę oparta na systemie CMS to możesz zainstalować odpowiednie narzędzia, które tworzą i aktualizują mapę strony.
O narzędziach WORDPRESS będzie osobny poradnik.

W razie problemów służę pomocą, proszę pisać formularz kontaktowy

Media społecznościowe

Pewno zastanawiasz się jak wypozycjonować stronę przy pomocy mediów społecznościowych. Od pewnego czasu, a dokładniej od kiedy media społecznościowe takie jak Facebook stały się popularne, Google uznało, że strona w mediach społecznościowych, może określać jakość połączonej z nią witryny. Więc jeśli posiadamy takie media warto wstawić link na stronę. Wydaje się to proste, ale do końca tak nie jest, ponieważ strona w mediach społecznościowych wymaga jeszcze więcej pracy niż prowadzenie strony internetowej.

Mapy Google

Mapy Google wstawione na stronę www, również mogą poprawić nasz wizerunek w sieci, a przez to pozycje strony w wyszukiwarkach Google. Jeśli twoja strona nie istnieje w zasobach baz danych Google to wstawienie mapy tej firmy z lokalizacją Twojej działalności może przyspieszyć indeksowanie strony.

 

Jak wypozycjonować stronę internetową cz.5

Spis treści artykułu:

  1. Tytuł strony – znacznik titlejak wypozycjonować stronę
  2. Adres strony
  3. Opis strony – metatag description
  4. Znaczniki h1 h2
  5. Słowa kluczowe w treści strony
  6. Ilość stron w serwisie internetowym
  7. Strona dostosowane do urządzeń mobilnych
  8. Marketing szeptany, linki ze stron o wyższym PageRank
  9. Wizyty na stronie, wskaźnik odrzuceń nie większy niż 60%
  10. Mapa strony
  11. Media społecznościowe
  12. Mapy Google
  13. Dysk Google
  14. Kampanie reklamowe AdWord
  15. Czytelność kodu dla Googlebot

 

Dołącz się do dyskusji na temat: Jak wypozycjonować stronę internetową.

Jak podnieść pozycję – jak pozycjonować stronę internetową

,

Jak podnieść pozycje w Google cz.3

Pozycjonowanie strony internetowej

Na pozycjonowanie strony internetowej ma wpływ dostosowanie jej do urządzeń mobilnych, wartość PageRank oraz niski wskaźnik odrzuceń.

Strona dostosowane do urządzeń mobilnych

Ranking korzystania z urządzeń mobilnych jasno przedstawia, że urządzenia mobilne coraz częściej są wykorzystywane do przeglądania stron internetowych. Polecam ranking.pl

Jakość strony ma istotne znaczenie dla internautów, dlatego też Google od tego roku (2015) uwzględnia tą opcje w algorytmie indeksowania stron internetowych co wpływa na pozycjonowanie stron internetowych.

 

Informowaliśmy już o tym: Zmiana algorytmu indeksowania stron – strona mobilna

Marketing szeptany, linki ze stron o wyższym PageRank

Podobno jeden z najlepszych sposobów na pozycjonowanie strony internetowej. Marketing szeptany to nic innego jak tworzenie wpisów na forach, blogach o wyższym PageRank

 

Marketing szeptany na wikipedia.org

Jest opisany jako marketing ustny, natomiast ma on również zastosowanie w Internecie w formie pisanej.

Wizyty na stronie, wskaźnik odrzuceń nie większy niż 60%

Ilość wizyt na stronie, a dokładniej wskaźnik odrzuceń, również ma wpływ na pozycjonowanie strony internetowej i jest podstawową miarą jakości strony internetowej. Strona na której internauta dłużej przebywa, czyli wskaźnik odrzuceń nie większy niż 60% oznacza, że strona jest ciekawsza i przyciąga uwagę czytelnika.

Jak wypozycjonować stronę internetową cz.4

Spis treści artykułu:

  1. Tytuł strony – znacznik titlepozycjonowanie strony internetowej
  2. Adres strony
  3. Opis strony – metatag description
  4. Znaczniki h1 h2
  5. Słowa kluczowe w treści strony
  6. Ilość stron w serwisie internetowym
  7. Strona dostosowane do urządzeń mobilnych
  8. Marketing szeptany, linki ze stron o wyższym PageRank
  9. Wizyty na stronie, wskaźnik odrzuceń nie większy niż 60%
  10. Mapa strony
  11. Media społecznościowe
  12. Mapy Google
  13. Dysk Google
  14. Kampanie reklamowe AdWord
  15. Czytelność kodu dla Googlebot

Jak pozycjonować stronę w wyszukiwarkach

,

Artykuł z cyklu:

Jak podnieść pozycje w Google cz.2

Na pozycjonowanie strony internetowej maja wpływ:

Znaczniki h1 h2

Powiemy jak wypozycjonować stronę i jak podnieść pozycje w Google stosując znaczniki h1 h2?

Strona internetowa powinna posiadać strukturę dokumentu, treść powinna być uporządkowana i zawierać znaczniki h1 h2. Dla tytułu strony stosujemy znacznik h1 dla rozdziałów czy podpunktów warto zastosować nagłówki niższego poziomu, czyli znaczniki h2, h3, h4. Taka budowa dokumentu jest poprawna i ułatwia czytanie poprzez podział na części. Treść napisana bez zastosowania akapitów oraz nagłówków jest zazwyczaj odrzucana przez czytających. Użytkownik rezygnuje z czytania, zmienia lub nawet opuszcza naszą stronę.

Google więc bierze pod uwagę wszystkie znaczniki nagłówków, ale przede wszystkim h1 oraz h2. Zawartość tych znaczników  jest istotna  dla pozycjonowania. Słowa kluczowe powinny występować w treści strony, jeśli tak nie jest to nagłówek ma takie same znaczenie jak pozostałe znaczniki nagłówka (h3, h4, h5).

Słowa kluczowe w treści strony

Treść strony internetowej powinna być nasycona słowami kluczowymi ale nie do przesady. Frazy które znajdują się w kilku miejscach takich jak tytuł strony, nagłówek strony należy powielić w treści. Taki zabieg sprawia, że informacje o stronie internetowej są zawarte w witrynie, a tym samym stajemy się wiarygodnym źródłem informacji. Wiemy o czym piszemy i co jest dla nas najważniejsze.

Pamiętajmy, że treść powinna być napisana nie tylko w celach pozycjonowania strony, ale przede wszystkim dla użytkowników . System Google analizuje naszą stronę i wykrywa jawne manipulacje, które w konsekwencji mogą doprowadzić do spadku pozycji.

 

Ilość stron w serwisie internetowym

Równie ważnym elementem pozycjonowania jest ilość stron w serwisie internetowym.

Jak podnieść pozycje w Google dodając strony do firmowego serwisu?

Jeśli nie wiesz z ilu stron zbudowany jest Twój serwis www to sprawdzisz to poprzez polecenie site np:

site:http://www.stronnet.pl

Wpisz polecenie w wyszukiwarkę Google,a zwróci ona Twoje strony serwisu www.

Jak dodać stronę do Google

Może się zdarzyć, że nie wszystkie strony zostały zaindeksowane, wówczas stronę można dodać ręcznie przy pomocy formularza na stronie www.google.com

Dodaj stronę do Google

Jeśli posiadasz nową stronę internetową, to wynik polecenia site może być pusty, a czas oczekiwania na zmiany długi – nawet kilka miesięcy. Lepiej od razu wykonać to ręcznie, a strona pojawi się w wynikach Google.

Pamiętaj!

Ilość stron jest ważna, ale przede wszystkim ich jakość oraz aktualność. Serwis, który posiada dużą ilość stron nieaktualizowanych, czy też brak nowych, może uzyskać gorsze wyniki w wyszukiwarkach internetowych. Strona powinna być aktualizowana przynajmniej raz w miesiącu.

Uwaga!

Google rejestruje w jakim tempie nasza strona zwiększa swoje zasoby.

 

Jak podnieść pozycje w Google cz. 3

Spis treści artykułu:

  1. Tytuł strony – znacznik titlejak podnieść pozycje w Google
  2. Adres strony
  3. Opis strony – metatag description
  4. Znaczniki h1 h2
  5. Słowa kluczowe w treści strony
  6. Ilość stron w serwisie internetowym
  7. Strona dostosowane do urządzeń mobilnych
  8. Marketing szeptany, linki ze stron o wyższym PageRank
  9. Wizyty na stronie, wskaźnik odrzuceń nie większy niż 60%
  10. Mapa strony
  11. Media społecznościowe
  12. Mapy Google
  13. Dysk Google
  14. Kampanie reklamowe AdWord
  15. Czytelność kodu dla Googlebot

 

Jak podnieść pozycje w Google do pobrania tutaj!