Tworzenie tekstów na stronę internetową. Jaka ilość treści?

pisanie treści

Tworzenie treści na stronę internetową może być trudne, szczególnie dla tych którzy nie lubią pisać lub po prostu nie mają  talentu do redagowania artykułów.  Jeśli masz firmową stronę internetową i chcesz przyciągnąć na nią potencjalnego klienta, który będzie zainteresowany twoim produktem czy usługą, to zachęcam cię już teraz do prowadzenia bloga tematycznie powiązanego z twoja działalnością.

Jak pisać artykuły na bloga?

Pisz jako ekspert w swojej dziedzinie, będzie ci łatwiej pisać o czymś na czym się dobrze znasz. Przed utworzeniem artykułu zapoznaj się z tematyką szerzej niż do tej pory, bo być może w tym temacie są już ciekawe nowości i warto je przetestować. Pisząc staraj się utrzymywać kontakt z czytelnikiem, wiem że wydaje się to niemożliwe, ale pisz tak jakbyś prowadził dialog. Staraj się odgadnąć czego czytelnik  oczekuje od artykułu i przekazuj wiedzę którą posiadasz, a której ktoś właśnie szuka.

Jak długie muszą być treści?

Treść artykułu na bloga, nie powinna być za krótka ani za długa. Jeśli udało ci się napisać kilka zdań na dany temat to na pewno za mało aby zwiększyć ruch na stronie. Czas spędzony na czytaniu dłuższego artykułu będzie zdecydowanie bardziej korzystniejszy dla naszego bloga, więc staraj się pisać przynajmniej 2000 słów i więcej. Jeśli twój artykuł jest zdecydowanie za długi na pojedynczy wpis podziel go na mniejsze, tak jak ja zrobiłam to tutaj. Jest to cykl wpisów dotyczących pozycjonowania strony.

Jak ciekawie pisać?

Pisząc każdy nowy wpis stosuj akapity, nagłówki, dziel treść na mniejsze partie, pozwól czytelnikowi na chwile zastanowienia. Ja często stosuję znaki zapytania, staram się zrozumieć potrzeby czytelnika i odpowiadam nie nie. Wstawiaj odnośniki do innych swoich wpisów o podobnej tematyce, być może czytelnik zechce się z nimi zapoznać. Ważniejsze frazy wyróżniaj stosując pogrubienie,  ale nie przesadzaj, a już na pewno nie pisz dużymi literami bo to krzyk w treści (chyba, że okrzyk radości 🙂

Skąd brać temat na nowy wpis?

Ja stosuję kilka metod. Jedna z nich to po prostu natchnienie, co mi w duszy gra. Druga metoda bardziej profesjonalna to przeglądam statystki strony, wyszukiwane frazy i piszę zgodnie z zapotrzebowaniem. To tak jak z klientem w sklepie, klient pyta się o produkt, a ekspedientka mówi, nie mamy ale możemy zamówić. Tylko, że w przypadku artykułów staramy się dotrzeć z treścią do coraz to większej liczby odbiorców, bo przecież treść się nie zużywa i można ją czytać do woli. Dzisiaj poznałam bardzo fajną, sprawdzoną metodę tworzenie postów na bloga, tą metodę przedstawiła Ula – przedsiębiorca, blogerka, która pomaga innym rozwinąć skrzydła. Ula tworzy nowe posty rozszerzając już istniejące, pisząc bardziej szczegółowo na dany temat.

Mój dzisiejszy  wpis jest po części z potrzeby podzieleniem się z wami moimi przemyśleniami, jak również rozwinięciem tematu Content marketing. Dodam, że jako umysł ścisły pisanie nie jest moją mocną stroną, ale jak widać staram się robić to w miarę poprawie. Jeśli jednak uważasz, że powinnam przyjąć inną formę wypowiedzi, napisz to w komentarzu chętnie odpiszę.

 

 

 

0 komentarzy

Odpowiedz

Chcesz dołączyć do dyskusji?
Pisz śmiało!
Proszę, nie krępuj się pisać!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.