Spam na stronie – niechciane wejścia na stronę internetową

Ostatnio na mojej stronie zauważyłam niechciany ruch, strona odwiedzana miała dziwny adres, którego nie ma. W jakim celu ktoś generował takie linki do mojej strony?

Ktoś wysyła Ci spam?

Gdy właściciel witryny lub ktoś monitorujący dane widzi dużą liczbę ruchu z dziwnej witryny mogą oni podejrzewać, dlaczego ktoś odwiedza ich witrynę. Witryna wykorzystuje tę technikę, aby nakłonić ludzi do wyszukania strony w wyszukiwarce, takiej jak Google i odwiedzeniu strony internetowej, wpisując ją w pasek adresu w celu pozyskania potencjalnych klientów.

Chociaż ten rodzaj ruchu może wydawać się niewinny, spam ze strony odsyłającej może zepsuć dane analityczne Twojej witryny i utrudnić zrozumienie dokładnych danych. Ruch pozyskany z fałszywych zgłoszeń może wpłynąć na większość danych w raportach. Na przykład fałszywe skierowania będą wyglądały tak, jakby wylądowały na pojedynczej stronie internetowej w Twojej witrynie i pozostały z tej samej witryny, co spowoduje 100% współczynnik odrzuceń. Jeśli Twoja witryna jest kierowana przez spamerów stron odsyłających, możesz nie być w stanie zidentyfikować faktycznego współczynnika odrzuceń witryny, chyba że odfiltrujesz ruch.

Jakie strony spamują?

Celowo nie będę podawać adresu strony z której pochodził ruch, ponieważ nie chcę  promować ich wątpliwych usług SEO. Jeśli zauważyłeś, że ruch polecający z innej witryny jest mieszany z danymi Google Analytics, to dlatego, że  wykorzystana została czarną metodę SEO zwaną indeksowaniem spamu odsyłającego, aby wyglądało tak jakby ktoś był skierowany do Twojej witryny.

Jednak żaden odwiedzający nie został odesłany do witryny z adresu URL. To po prostu sztuczka, aby przekonać Cię do odwiedzenia adresu URL w przeglądarce, abyś mógł zobaczyć usługi firmy.

Właściciele witryn i inne osoby, które monitorują dane Google Analytics, zauważą w czasie rzeczywistym i historyczny ruch z witryn odsyłających w połączeniu z prawdziwymi danymi analitycznymi. W większości przypadków spam sprawi, że pojawi się tak, jakby ktoś był wielokrotnie kierowany do Twojej witryny.

Jak filtrować ruch z witryn odsyłających?

Filtr źródła może być użyty do blokowania ruchu, usług w sieci Google Analytics.

1. Otwórz swoje konto Google Analytics i przejdź do zakładki Administrator i  Kliknij Filtry po prawej stronie w sekcji Widoku.

2. Kliknij przycisk + Add Filter, aby utworzyć nowy filtr wykluczania.

3. Dodaj nazwę filtra.

4. Wybierz niestandardowy typ filtra.

5. W polu Filtruj znajdź i wybierz Źródło. W polu tekstowym Wzorzec filtru dodaj adres spamującej strony i kliknij przycisk Zapisz u dołu strony.

0 komentarzy

Odpowiedz

Chcesz dołączyć do dyskusji?
Pisz śmiało!
Proszę, nie krępuj się pisać!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.