Budowa strony internetowej. Jak wygląda proces tworzenia projektu?

ux strona

Proces tworzenia projektu strony internetowej zaczyna się od zebrania informacji od klienta do wykonania layoutu strony (projektu graficznego) i zatwierdzenia projektu. Kodowanie strony internetowej, to już druga część procesu budowania strony internetowej, a ostatnia wdrożenie i testy.

Przyjrzyjmy się uważnie etapom tworzenia strony od zera.

  1. Najpierw wywiad z klientem zebranie potrzebnych informacji takich jak:
    • profil firmy (branża),
    • cel posiadania strony internetowej (informacyjny czy pozyskiwanie nowych klientów),
    • czy klient ma wykupiony hosting i domenę,
    • czy strona ma zawierać tylko podstawowe informacje o firmie,
    • czy bardziej klientowi zależy na przedstawieniu oferty,
    • czy na stronie ma być galeria,
    • czy na stronie ma być formularz kontaktowy i mapa z dojazdem do firmy,
    • czy klient będzie prowadził bloga firmowego tematycznie powiązanego z działalnością firmy,
    • jakie materiały dostarczy klient (logo, opis o firmie, zdjęcia produktów, opis produktów, dane kontaktowe),
    • jaka ma być kolorystyka strony (trzy główne bazowe kolory),
    • jak często klient będzie wprowadzał nowe treści n a stronę, ewentualnie jak często będzie dochodziło do potrzeby zmian w ofercie firmy,
    • jak układ strony najbardziej klientowi odpowiada ( jedno, dwu, trzy kolumnowy a może One Page),
    • czy klient chce zarządzać stroną przez CMS.
  2. Wykonanie szkicu projektu strony. Szkic ten zawiera układ strony wraz z rozmieszeniem zawartości na stronie, jak logo, formularz kontaktowy, mapa z dojazdem, o firmie, oferta, galeria itp.
  3. Przygotowanie specyfikacji projektu wraz z zatwierdzonym projektem graficznym strony i wstępną wyceną oraz terminem realizacji.
  4. Pobranie zaliczki 10% wartości zlecenia.
  5. Na podstawie dostarczonych materiałów przez klienta, oraz wykonanej specyfikacji projektu strony internetowej grafik komputerowy wykonuje layout strony, czyli projekt graficzny.
  6. Po zatwierdzeniu przez klienta layout strony, można przystąpić do kodowania, gdzie tak naprawdę grafiką pozostaje tylko logo i zdjęcia produktów, cała reszta zostaje zakodowana w HTML, CSS, JavaScript i PHP.
  7. Wprowadzenie danych, czyli treści i zdjęć.
  8. Testy strony internetowej, naniesienie ewentualnych poprawek.
  9. Przedstawienie gotowego produktu klientowi.
  10. Finalizacja realizacji strony internetowej, wystawienie faktury.
  11. Po opłaceniu faktury przeniesienie strony na serwer klienta.

Dodatkowe usługi, które mogą być wybrane przez klienta to:

  1. Szkolenie z zakresu obsługi CMS-a, jeśli taki został zastosowany,
  2. Szkolenie z zakresu pozycjonowania,
  3. Szkolenie z prowadzenia kampanii reklamowych AdWords.

Co do dalszej współpracy z klientem, wszystko zależy od wybranej formy aktualizacji i pozycjonowania strony internetowej. Samo posiadanie strony internetowej, może nie być wystarczające dla osiągnięcia wybranego celu, no chyba, że celem było przedstawienie oferty dotychczasowym klientom, którzy otrzymają wizytówkę firmy wraz z adresem strony. Jeśli jednak firmie zależy na zdobywaniu nowych klientów, poprzez właśnie zbudowaną stronę internetową niezbędna będzie reklama i pozycjonowanie, które może klient wykonać samodzielnie lub zlecić. Zobacz jak pozycjonować stronę internetową.

 

 

 

 

0 komentarzy

Odpowiedz

Chcesz dołączyć do dyskusji?
Pisz śmiało!
Proszę, nie krępuj się pisać!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.