Spam na stronie – niechciane wejścia na stronę internetową

Ostatnio na mojej stronie zauważyłam niechciany ruch, strona odwiedzana miała dziwny adres, którego nie ma. W jakim celu ktoś generował takie linki do mojej strony?

Ktoś wysyła Ci spam?

Gdy właściciel witryny lub ktoś monitorujący dane widzi dużą liczbę ruchu z dziwnej witryny mogą oni podejrzewać, dlaczego ktoś odwiedza ich witrynę. Witryna wykorzystuje tę technikę, aby nakłonić ludzi do wyszukania strony w wyszukiwarce, takiej jak Google i odwiedzeniu strony internetowej, wpisując ją w pasek adresu w celu pozyskania potencjalnych klientów.

Chociaż ten rodzaj ruchu może wydawać się niewinny, spam ze strony odsyłającej może zepsuć dane analityczne Twojej witryny i utrudnić zrozumienie dokładnych danych. Ruch pozyskany z fałszywych zgłoszeń może wpłynąć na większość danych w raportach. Na przykład fałszywe skierowania będą wyglądały tak, jakby wylądowały na pojedynczej stronie internetowej w Twojej witrynie i pozostały z tej samej witryny, co spowoduje 100% współczynnik odrzuceń. Jeśli Twoja witryna jest kierowana przez spamerów stron odsyłających, możesz nie być w stanie zidentyfikować faktycznego współczynnika odrzuceń witryny, chyba że odfiltrujesz ruch.

Jakie strony spamują?

Celowo nie będę podawać adresu strony z której pochodził ruch, ponieważ nie chcę  promować ich wątpliwych usług SEO. Jeśli zauważyłeś, że ruch polecający z innej witryny jest mieszany z danymi Google Analytics, to dlatego, że  wykorzystana została czarną metodę SEO zwaną indeksowaniem spamu odsyłającego, aby wyglądało tak jakby ktoś był skierowany do Twojej witryny.

Jednak żaden odwiedzający nie został odesłany do witryny z adresu URL. To po prostu sztuczka, aby przekonać Cię do odwiedzenia adresu URL w przeglądarce, abyś mógł zobaczyć usługi firmy.

Właściciele witryn i inne osoby, które monitorują dane Google Analytics, zauważą w czasie rzeczywistym i historyczny ruch z witryn odsyłających w połączeniu z prawdziwymi danymi analitycznymi. W większości przypadków spam sprawi, że pojawi się tak, jakby ktoś był wielokrotnie kierowany do Twojej witryny.

Jak filtrować ruch z witryn odsyłających?

Filtr źródła może być użyty do blokowania ruchu, usług w sieci Google Analytics.

1. Otwórz swoje konto Google Analytics i przejdź do zakładki Administrator i  Kliknij Filtry po prawej stronie w sekcji Widoku.

2. Kliknij przycisk + Add Filter, aby utworzyć nowy filtr wykluczania.

3. Dodaj nazwę filtra.

4. Wybierz niestandardowy typ filtra.

5. W polu Filtruj znajdź i wybierz Źródło. W polu tekstowym Wzorzec filtru dodaj adres spamującej strony i kliknij przycisk Zapisz u dołu strony.

Tworzenie tekstów na stronę internetową. Jaka ilość treści?

Tworzenie treści na stronę internetową może być trudne, szczególnie dla tych którzy nie lubią pisać lub po prostu nie mają  talentu do redagowania artykułów.  Jeśli masz firmową stronę internetową i chcesz przyciągnąć na nią potencjalnego klienta, który będzie zainteresowany twoim produktem czy usługą, to zachęcam cię już teraz do prowadzenia bloga tematycznie powiązanego z twoja działalnością.

Jak pisać artykuły na bloga?

Pisz jako ekspert w swojej dziedzinie, będzie ci łatwiej pisać o czymś na czym się dobrze znasz. Przed utworzeniem artykułu zapoznaj się z tematyką szerzej niż do tej pory, bo być może w tym temacie są już ciekawe nowości i warto je przetestować. Pisząc staraj się utrzymywać kontakt z czytelnikiem, wiem że wydaje się to niemożliwe, ale pisz tak jakbyś prowadził dialog. Staraj się odgadnąć czego czytelnik  oczekuje od artykułu i przekazuj wiedzę którą posiadasz, a której ktoś właśnie szuka.

Jak długie muszą być treści?

Treść artykułu na bloga, nie powinna być za krótka ani za długa. Jeśli udało ci się napisać kilka zdań na dany temat to na pewno za mało aby zwiększyć ruch na stronie. Czas spędzony na czytaniu dłuższego artykułu będzie zdecydowanie bardziej korzystniejszy dla naszego bloga, więc staraj się pisać przynajmniej 2000 słów i więcej. Jeśli twój artykuł jest zdecydowanie za długi na pojedynczy wpis podziel go na mniejsze, tak jak ja zrobiłam to tutaj. Jest to cykl wpisów dotyczących pozycjonowania strony.

Jak ciekawie pisać?

Pisząc każdy nowy wpis stosuj akapity, nagłówki, dziel treść na mniejsze partie, pozwól czytelnikowi na chwile zastanowienia. Ja często stosuję znaki zapytania, staram się zrozumieć potrzeby czytelnika i odpowiadam nie nie. Wstawiaj odnośniki do innych swoich wpisów o podobnej tematyce, być może czytelnik zechce się z nimi zapoznać. Ważniejsze frazy wyróżniaj stosując pogrubienie,  ale nie przesadzaj, a już na pewno nie pisz dużymi literami bo to krzyk w treści (chyba, że okrzyk radości 🙂

Skąd brać temat na nowy wpis?

Ja stosuję kilka metod. Jedna z nich to po prostu natchnienie, co mi w duszy gra. Druga metoda bardziej profesjonalna to przeglądam statystki strony, wyszukiwane frazy i piszę zgodnie z zapotrzebowaniem. To tak jak z klientem w sklepie, klient pyta się o produkt, a ekspedientka mówi, nie mamy ale możemy zamówić. Tylko, że w przypadku artykułów staramy się dotrzeć z treścią do coraz to większej liczby odbiorców, bo przecież treść się nie zużywa i można ją czytać do woli. Dzisiaj poznałam bardzo fajną, sprawdzoną metodę tworzenie postów na bloga, tą metodę przedstawiła Ula – przedsiębiorca, blogerka, która pomaga innym rozwinąć skrzydła. Ula tworzy nowe posty rozszerzając już istniejące, pisząc bardziej szczegółowo na dany temat.

Mój dzisiejszy  wpis jest po części z potrzeby podzieleniem się z wami moimi przemyśleniami, jak również rozwinięciem tematu Content marketing. Dodam, że jako umysł ścisły pisanie nie jest moją mocną stroną, ale jak widać staram się robić to w miarę poprawie. Jeśli jednak uważasz, że powinnam przyjąć inną formę wypowiedzi, napisz to w komentarzu chętnie odpiszę.

 

 

 

Budowa strony internetowej. Jak wygląda proces tworzenia projektu?

Proces tworzenia projektu strony internetowej zaczyna się od zebrania informacji od klienta do wykonania layoutu strony (projektu graficznego) i zatwierdzenia projektu. Kodowanie strony internetowej, to już druga część procesu budowania strony internetowej, a ostatnia wdrożenie i testy.

Przyjrzyjmy się uważnie etapom tworzenia strony od zera.

  1. Najpierw wywiad z klientem zebranie potrzebnych informacji takich jak:
    • profil firmy (branża),
    • cel posiadania strony internetowej (informacyjny czy pozyskiwanie nowych klientów),
    • czy klient ma wykupiony hosting i domenę,
    • czy strona ma zawierać tylko podstawowe informacje o firmie,
    • czy bardziej klientowi zależy na przedstawieniu oferty,
    • czy na stronie ma być galeria,
    • czy na stronie ma być formularz kontaktowy i mapa z dojazdem do firmy,
    • czy klient będzie prowadził bloga firmowego tematycznie powiązanego z działalnością firmy,
    • jakie materiały dostarczy klient (logo, opis o firmie, zdjęcia produktów, opis produktów, dane kontaktowe),
    • jaka ma być kolorystyka strony (trzy główne bazowe kolory),
    • jak często klient będzie wprowadzał nowe treści n a stronę, ewentualnie jak często będzie dochodziło do potrzeby zmian w ofercie firmy,
    • jak układ strony najbardziej klientowi odpowiada ( jedno, dwu, trzy kolumnowy a może One Page),
    • czy klient chce zarządzać stroną przez CMS.
  2. Wykonanie szkicu projektu strony. Szkic ten zawiera układ strony wraz z rozmieszeniem zawartości na stronie, jak logo, formularz kontaktowy, mapa z dojazdem, o firmie, oferta, galeria itp.
  3. Przygotowanie specyfikacji projektu wraz z zatwierdzonym projektem graficznym strony i wstępną wyceną oraz terminem realizacji.
  4. Pobranie zaliczki 10% wartości zlecenia.
  5. Na podstawie dostarczonych materiałów przez klienta, oraz wykonanej specyfikacji projektu strony internetowej grafik komputerowy wykonuje layout strony, czyli projekt graficzny.
  6. Po zatwierdzeniu przez klienta layout strony, można przystąpić do kodowania, gdzie tak naprawdę grafiką pozostaje tylko logo i zdjęcia produktów, cała reszta zostaje zakodowana w HTML, CSS, JavaScript i PHP.
  7. Wprowadzenie danych, czyli treści i zdjęć.
  8. Testy strony internetowej, naniesienie ewentualnych poprawek.
  9. Przedstawienie gotowego produktu klientowi.
  10. Finalizacja realizacji strony internetowej, wystawienie faktury.
  11. Po opłaceniu faktury przeniesienie strony na serwer klienta.

Dodatkowe usługi, które mogą być wybrane przez klienta to:

  1. Szkolenie z zakresu obsługi CMS-a, jeśli taki został zastosowany,
  2. Szkolenie z zakresu pozycjonowania,
  3. Szkolenie z prowadzenia kampanii reklamowych AdWords.

Co do dalszej współpracy z klientem, wszystko zależy od wybranej formy aktualizacji i pozycjonowania strony internetowej. Samo posiadanie strony internetowej, może nie być wystarczające dla osiągnięcia wybranego celu, no chyba, że celem było przedstawienie oferty dotychczasowym klientom, którzy otrzymają wizytówkę firmy wraz z adresem strony. Jeśli jednak firmie zależy na zdobywaniu nowych klientów, poprzez właśnie zbudowaną stronę internetową niezbędna będzie reklama i pozycjonowanie, które może klient wykonać samodzielnie lub zlecić. Zobacz jak pozycjonować stronę internetową.

 

 

 

 

Jak założyć stronę internetową

Zakładanie strony internetowej, jako takiej, w dzisiejszych czasach dostępu do różnorakich programów typu WYSIWYG i systemów blogowych nie jest już takie trudne, jak 15 lat temu. Rozpoczynając przygodę tworzenia stron internetowych również zaczynałam od kreatorów stron, był to kreator o ile dobrze pamiętam na republika.pl, tam właśnie stworzyłam pierwszego bloga. Wolałam jednak mieć kontrolę nad całością strony, również od strony kodu więc rozpoczęłam naukę HTML.

Czy tworzyć stronę od zera, czy korzystać z gotowych rozwiązań?

Wszystko zależy od twoich umiejętności oraz od złożoności projektu. Jeśli znasz podstawy HTML, najlepiej HTML5 i CSS, możesz spróbować zbudować prostą stronę typu wizytówka, gdzie wszystkie informacje umieścisz w jednym pliku (index.html) oczywiście razem z kodem HTML, a style CSS podlinkujesz w części HEAD strony. Jeśli natomiast nie masz takich umiejetności, możesz stworzyć stronę samemu korzystając z kreatorów stron, gdzie budujesz stronę wybierając układ i bloki, wstawiasz zdjęcia i treści. Pamiętaj, że takich stron jak twoja będzie bez liku, musisz wyróżnić się treścią, bo co do układu strony bazujesz na szablonie, który został zastosowany już wielokrotnie przez innych.

Ile zakładek powinna posiadać strona internetowa?

Najczęściej wybierany rodzaj stron internetowych to strony z kilkoma zakładkami, takimi jak oferta, kontakt, galeria, o firmie. Taki podział treści strony, nie rożni się wiele od prostej wizytówki www. Zazwyczaj treści te są umieszczone w osobnych plikach, a po wybraniu z menu strona zostaje załadowana. Możemy  więc utworzyć kilka plików i odwoływać się do ich przy pomocy odnośników umieszczonych w menu strony. Znając HTML i CSS jesteś wstanie zbudować taką stronę, choć już w tym typie stron, warto znać język PHP, który znacząco ułatwia tworzenie kolejnych plików strony. Te części kodu, które nam się powtarzają w plikach możemy zapisać osobno, aby później móc tylko odwoływać się do nich, ale to temat na inny wpis, wiec nie drążąc tego tematu przejdźmy dalej.

Co z dużymi projektami stron internetowych, jak wykonać serwis www?

W przypadku rozbudowanych stron internetowych, tak zwanych serwisów www, nad realizacją warto dobrze się zastanowić , bo o ile zbudowanie prostej wizytówki jest dziecinnie proste to serwis to nie to samo. W serwisie internetowym liczy się dynamiczność stron, którą uzyskujemy dzięki pobieraniu treści z bazy danych. Do komunikacji z bazą służy język PHP (język programowania zaprojektowany do generowania stron dynamicznych) oraz SQL (język zapytań do baz danych). Znając język PHP możemy pokusić się i stworzyć serwis samodzielnie, ale mamy też do dyspozycji gotowe rozwiązania, systemy CMS, które są napisany w PHP  i korzystają z bazy MySQL. Do najpopularniejszych systemów zarządzania treścią (CMS) należą WordPress oraz Joomla. Możesz również stworzyć własny system CMS. Ja zdecydowanie polecam WordPress-a zobacz dlaczego.

 

Jak wybrać hosting dla strony internetowej

Przy wyborze hostingu dla strony internetowej, trzeba patrzeć szerzej na wybór usługi, ponieważ raczej nie zależy nam na jednorocznym utrzymaniu strony. Trzeba zwrócić uwagę jaka jest cena na kolejny rok i dobrze gdy jest taka sama. Często firmy stosują chwyty marketingowe niskiej ceny na starcie, po ty by później klient zapłacił dwa razy więcej.

Na co jeszcze zwrócić uwagę przy wyborze hostingu?

Na niezawodność usługi która jest gwarancją stałego dostępu do strony. Przy dużym ruchu na naszej stronie liczy się każda minuta. Gdy nasza strona jest niedostępna tracimy wiarygodność.

Zadowolenie klientów – najlepiej korzystać z usługi sprawdzonej przez innych. Dobrze przed decyzją wyboru serwera przeczytać opinie o firmie hostingowej, bo jak w każdej branży i tutaj mogą zdarzyć się oszuści. Czytając opinie uważaj na te napisane na zlecenie, lub przez pracowników opisywanej usługi.

Dostępny certyfikat SSL najlepiej w pakiecie hostingowym. HTTPS to dziś już podstawa dla stron i sklepów internetowych więc musisz mieć możliwość uruchomienia tej usługi.

Pakiety hostingowe o różnych parametrach. Przy zwiększeniu wizyt na stronie będziesz mieć możliwość zmiany pakietu na większy. Komunikat o potrzebie zmiany pakietu powinien być wysłany wcześniej, bez ryzyka brakiem dostępu do witryny.

Pojemność SSD oznacza wielkość przestrzeni dyskowej, która będzie dostępna dla twoich stron. Musisz się zastanowić jak duża będzie twoja strona, ile miejsca na dysku będą zajmowały pliki strony. Spokojnie, możesz 5 GB wybrać na start, jak będzie trzeba zmienisz pakiet na 15 GB, 30 GB, 50 GB lub nawet 100 GB.

Transfer miesięczny bardzo istotny parametr wyboru pakietu hostingowego. Zazwyczaj transfer miesięczny jest powodem dla którego zwiększamy pakiet na wyższy. Ale i tu na start możemy zacząć od 100 GB transferu / m-c na początek wystarczy później w każdej chwili można zwiększyć 200 GB, 300 GB, 500 GB lub 1000 GB.

Ja polecam firmę hostingową NETMARK z którą współpracuję od 2009 roku. Gwarantuję wysoką jakość usługi, niezawodność i fachową pomoc, darmowy certyfikat SSL. Współpracę z tą firmą rozpoczęłam właśnie przez polecenie, nie musiałam testować innych płatnych usług hostingowych od razu trafiłam na sprawdzoną firmę.