Jak wybrać hosting dla strony internetowej

Przy wyborze hostingu dla strony internetowej, trzeba patrzeć szerzej na wybór usługi, ponieważ raczej nie zależy nam na jednorocznym utrzymaniu strony. Trzeba zwrócić uwagę jaka jest cena na kolejny rok i dobrze gdy jest taka sama. Często firmy stosują chwyty marketingowe niskiej ceny na starcie, po ty by później klient zapłacił dwa razy więcej.

Na co jeszcze zwrócić uwagę przy wyborze hostingu?

Na niezawodność usługi która jest gwarancją stałego dostępu do strony. Przy dużym ruchu na naszej stronie liczy się każda minuta. Gdy nasza strona jest niedostępna tracimy wiarygodność.

Zadowolenie klientów – najlepiej korzystać z usługi sprawdzonej przez innych. Dobrze przed decyzją wyboru serwera przeczytać opinie o firmie hostingowej, bo jak w każdej branży i tutaj mogą zdarzyć się oszuści. Czytając opinie uważaj na te napisane na zlecenie, lub przez pracowników opisywanej usługi.

Dostępny certyfikat SSL najlepiej w pakiecie hostingowym. HTTPS to dziś już podstawa dla stron i sklepów internetowych więc musisz mieć możliwość uruchomienia tej usługi.

Pakiety hostingowe o różnych parametrach. Przy zwiększeniu wizyt na stronie będziesz mieć możliwość zmiany pakietu na większy. Komunikat o potrzebie zmiany pakietu powinien być wysłany wcześniej, bez ryzyka brakiem dostępu do witryny.

Pojemność SSD oznacza wielkość przestrzeni dyskowej, która będzie dostępna dla twoich stron. Musisz się zastanowić jak duża będzie twoja strona, ile miejsca na dysku będą zajmowały pliki strony. Spokojnie, możesz 5 GB wybrać na start, jak będzie trzeba zmienisz pakiet na 15 GB, 30 GB, 50 GB lub nawet 100 GB.

Transfer miesięczny bardzo istotny parametr wyboru pakietu hostingowego. Zazwyczaj transfer miesięczny jest powodem dla którego zwiększamy pakiet na wyższy. Ale i tu na start możemy zacząć od 100 GB transferu / m-c na początek wystarczy później w każdej chwili można zwiększyć 200 GB, 300 GB, 500 GB lub 1000 GB.

Ja polecam firmę hostingową NETMARK z którą współpracuję od 2009 roku. Gwarantuję wysoką jakość usługi, niezawodność i fachową pomoc, darmowy certyfikat SSL. Współpracę z tą firmą rozpoczęłam właśnie przez polecenie, nie musiałam testować innych płatnych usług hostingowych od razu trafiłam na sprawdzoną firmę.

Content marketing czyli jak pisać teksty na stronę internetową

Content marketing co to takiego?

Content marketing to treść, strategia która ma na celu zainteresować potencjalnego klienta naszym produktem bądź usługą. Inaczej ujmując content marketing to treść pozycjonująca stronę internetową.

Dobrze napisany tekst umożliwia wysokie pozycjonowanie strony na wybrane frazy, które są średnio popularne, bądź mają niewielką konkurencję. Polecam również pisać teksty, który zawierają tak zwany długi ogon (w pozycjonowaniu tak nazywamy długie frazy).

Jak długi ma być tekst na stronę internetową?

Tekst na stronę internetową powinien zawierać przynajmniej 2000 słów, taki tekst przeglądarka Google uzna za interesujący i sprawdzi jego zawartość. Pisząc tekst pamiętaj, że przede wszystkim piszesz dla przekazania informacji. Budowa treści jest równie ważna, nie pisz długiego monologu bo nikt go nie przeczyta. Stosuj nagłówki i akapity, pozwól czytelnikowi na zastanowienie się. Zachęć do dalszego czytania.

Czy jakość treści jest ważna?

Oczywiście, że tak! Jeśli popełniamy dużo błędów stylistycznych i ortograficznych to jakość naszych tekstów będzie niska i czas który poświeciliśmy na jego napisanie może okazać się straconym czasem. Merytoryczność pisanych tekstów również jest bardzo ważna, nie można przysłowiowo „lać wody”, czy pisać kwiecistym stylem, trzeba wiedzieć o czym się pisze, po prostu znać temat. Można, a nawet powinniśmy przeczytać kilka artykuły o podobnej tematyce, można zaczerpnąć wiedzy na dany temat.

Co z kopiowaniem treści z innej strony?

Nigdy nie kopiuj treści z innej strony. Kopiowanie i wklejanie treści z innych stron, może przynieść odwroty skutek niż zamierzony, czyli twoja strona zamiast iść w górę w wynikach wyszukiwania, spanie w dół. Możesz modyfikować treść, możesz przetłumaczyć np. z języka angielskiego na polski. Ale nigdy nie wklejaj!!! Jeśli już to tylko w edytorze tekstowym, gdzie nie wstawią się razem z tekstem znaczniki html, a następnie w edytorze wizualnym wprowadź zmiany w treści i wyglądzie.

Jak to wygląda?

Przykład: Tekst z https://pl.wikipedia.org/wiki/Content_marketing


wklejony w edytorze wizualnym (zła praktyka)

<b>Content marketing</b>, czyli tzw. marketing treści, to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów

Wynik: Content marketing, czyli tzw. marketing treści, to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów


wklejony w edytorze tekstowym i z modyfikacją (dobra praktyka)

Content marketing, czyli tzw. marketing treści, to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów

Wynik: Content marketing to marketing treści, strategia polegająca na pozyskaniu potencjalnych klientów.

Kto pisze teksty na stronę internetową?

Teksty na stronę internetową można pisać samemu, jeśli oczywiście jest na to czas i posiada się umiejętności redagowania treści. Kto jak kto, ale na pewno najlepiej znasz swoją branżę i jesteś wstanie najlepiej opisać swoje produkty bądź usługi. Wszystko zależy od wielkości Twojej firmy. Jeśli zarządzasz dużą firmą, to polecam Ci pisanie tekstów na stronę internetową zlecić firmie lub osobie zajmującej się zawodowo copywritingiem.

Mam nadzieję, że mój wpis Cię zainteresował 🙂 Zawiera on tylko 457 słów więc nie jest on tekstem dla pozycjonowania strony, tylko krótkim przekazem informacji dla Ciebie.

 

 

 

Jaki moduł PrestaShop dostawa & płatność

,

Silnik sklepu PrestaShop wydaje się być bardzo rozbudowany, nie posiada jednak tak ważnej rzeczy jak powiązanie metody dostawy z metodą płatności. Jak klient wybiera dostawę za pobraniem, to powinien mieć tylko opcję płacę przy odbiorze. Jak wybrał zwykłą przesyłkę kurierską, to nie powinien zobaczyć opcji płacę przy odbiorze. Można by wymieniać wiele kombinacji wszystko zależy od nas i naszych możliwości.

W poszukiwaniu modułu realizującego, wydaje się tak prostą funkcjonalność przetestowałam kolejno moduły do PrestaShop 1.6.1:

Moduł Pcpayments2carriersfree

Moduł zainstalował się i na początku wszystko wskazywało, że jest ok. Niestety zmiany nie były widoczne dziś już wiem dlaczego.

Moduł Ship2pay-ps16-master

Moduł się nie instalował. Po skróceniu nazwy do ship2pay, zgodnie z danymi w plikach (co w przypadku modułów jest istotne) moduł dalej się nie instalował. Nie pozostało nic innego jak dokładne przeglądniecie kodu i wprowadzenie potrzebnych zmian i udało się. Moduł działa poprawnie, wiąże metody dostawy z wybraną metodą płatności.

Moduły Shiptopay_PS1.5 oraz Payments2carriers

Moduły te są dla starszych wersji i do wersji PrestaShop 1.6 ich nie polecam. Choć moduły Shiptopay i Payments2carriers się zainstalowały  i funkcjonalność każdego modułu z osobna działa, to niestety strona sklepu po zastosowaniu tych modułów jest rozsypana.

 

Test mobilności strony internetowej

Mobilnie.com.pl – narzędzie do testowania strony na różnych urządzeniach mobilnych. Wybieramy rodzaj telefonu, wpisujemy adres testowanej strony i mamy podgląd widoku na wybranym urządzeniu. Narzędzie to opracowane zostało w celu testowania wyglądu stron www w przeglądarkach internetowych używanych w telefonach, tabletach i innych urządzeniach mobilnych. Prezentacja wyglądu strony internetowej nieposiadającej wersji mobilnej może pomóc ich właścicielom w ocenie, czy potrzebne jest dostosowanie posiadanej strony do standardów mobilnych. W przypadku testowania strony przystosowanej do urządzeń mobilnych, narzędzie to szczególnie dobrze się sprawdza gdy testowana strona jest wykonana w technice Responsive Web Design.

Najbardziej jednak polecam narzędzie Google test optymalizacji mobilnej. Co prawda nie mamy możliwości wyboru modelu urządzenia, ale mamy informacje dotyczące jakości testowanej strony dla wersji mobilnej. Jeśli uzyskamy wynik zielony

Strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych
Obsługa tej strony na urządzeniu mobilnym jest łatwa

to wykonany test strony przeszliśmy pozytywnie 🙂

Dostosowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych jest bardzo ważne, ponieważ wzrasta liczba użytkowników urządzeń mobilnych, którzy przeglądają strony internetowe.

Na platformie ranking.gemius.com można zobaczyć jak zmienia się liczba odsłon z wykorzystaniem różnych urządzeń. Widać spadek oglądalności stron na komputerach PC, a wzrost na telefonach. Na pewno duża część tych wyświetleń dotyczy Facebooka czy Messengera, ale też  i innych stron. Warto więc zadbać aby firmowa strona wyświetlała się prawidłowo na urządzeniach mobilnych takich jak smartfon czy tablet.