Jaki moduł PrestaShop dostawa & płatność

,

Silnik sklepu PrestaShop wydaje się być bardzo rozbudowany, nie posiada jednak tak ważnej rzeczy jak powiązanie metody dostawy z metodą płatności. Jak klient wybiera dostawę za pobraniem, to powinien mieć tylko opcję płacę przy odbiorze. Jak wybrał zwykłą przesyłkę kurierską, to nie powinien zobaczyć opcji płacę przy odbiorze. Można by wymieniać wiele kombinacji wszystko zależy od nas i naszych możliwości.

W poszukiwaniu modułu realizującego, wydaje się tak prostą funkcjonalność przetestowałam kolejno moduły do PrestaShop 1.6.1:

Moduł Pcpayments2carriersfree

Moduł zainstalował się i na początku wszystko wskazywało, że jest ok. Niestety zmiany nie były widoczne dziś już wiem dlaczego.

Moduł Ship2pay-ps16-master

Moduł się nie instalował. Po skróceniu nazwy do ship2pay, zgodnie z danymi w plikach (co w przypadku modułów jest istotne) moduł dalej się nie instalował. Nie pozostało nic innego jak dokładne przeglądniecie kodu i wprowadzenie potrzebnych zmian i udało się. Moduł działa poprawnie, wiąże metody dostawy z wybraną metodą płatności.

Moduły Shiptopay_PS1.5 oraz Payments2carriers

Moduły te są dla starszych wersji i do wersji PrestaShop 1.6 ich nie polecam. Choć moduły Shiptopay i Payments2carriers się zainstalowały  i funkcjonalność każdego modułu z osobna działa, to niestety strona sklepu po zastosowaniu tych modułów jest rozsypana.

 

Test mobilności strony internetowej

Mobilnie.com.pl – narzędzie do testowania strony na różnych urządzeniach mobilnych. Wybieramy rodzaj telefonu, wpisujemy adres testowanej strony i mamy podgląd widoku na wybranym urządzeniu. Narzędzie to opracowane zostało w celu testowania wyglądu stron www w przeglądarkach internetowych używanych w telefonach, tabletach i innych urządzeniach mobilnych. Prezentacja wyglądu strony internetowej nieposiadającej wersji mobilnej może pomóc ich właścicielom w ocenie, czy potrzebne jest dostosowanie posiadanej strony do standardów mobilnych. W przypadku testowania strony przystosowanej do urządzeń mobilnych, narzędzie to szczególnie dobrze się sprawdza gdy testowana strona jest wykonana w technice Responsive Web Design.

Najbardziej jednak polecam narzędzie Google test optymalizacji mobilnej. Co prawda nie mamy możliwości wyboru modelu urządzenia, ale mamy informacje dotyczące jakości testowanej strony dla wersji mobilnej. Jeśli uzyskamy wynik zielony

Strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych
Obsługa tej strony na urządzeniu mobilnym jest łatwa

to wykonany test strony przeszliśmy pozytywnie 🙂

Dostosowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych jest bardzo ważne, ponieważ wzrasta liczba użytkowników urządzeń mobilnych, którzy przeglądają strony internetowe.

Na platformie ranking.gemius.com można zobaczyć jak zmienia się liczba odsłon z wykorzystaniem różnych urządzeń. Widać spadek oglądalności stron na komputerach PC, a wzrost na telefonach. Na pewno duża część tych wyświetleń dotyczy Facebooka czy Messengera, ale też  i innych stron. Warto więc zadbać aby firmowa strona wyświetlała się prawidłowo na urządzeniach mobilnych takich jak smartfon czy tablet.

 

 

 

 

Jak przygotować zdjęcia na stronę internetową?

Zdjęcia na stronie internetowej to najważniejszy element, który przyciąga uwagę potencjalnego klienta. Dlatego tak ważna jest jakość tych zdjęć, pamiętając jednak że musimy zachować umiar, bo wysoka jakość zdjęcia wiąże się z dłuższym wczytywaniem pliku. Jak w takim razie zachować kompromis mając odpowiednią jakość i wielkość pliku grafiki?  Na to pytanie odpowiem w tym wpisie.

Kiedyś większość komputerów była z monitorami 17 calowymi, a maksymalna szerokość stron wynosiła zaledwie 980 px. Dziś wielkość ekranów na których wyświetlane są strony internetowe jest tak rożna, że trudno jest dostosowywać się do każdego z nich. Co prawda najlepiej by było gdyby nasza grafika wszędzie szybko się ładowała bez skalowania, ale jest to raczej niemożliwe.

Dla urządzeń przenośnych typu tablet, smartfon potrzebujemy innego rozmiaru pliku grafiki dla laptopów innego i jeszcze innego dla monitorów w zestawach komputerowych.

Jaki rozmiar zdjęć na stronę internetową?

Zdjęcie na baner zajmujący cały ekran, zalecam szerokości 2000px

Zdjęcie na standardowy baner, zalecam szerokości 1400px

Zdjęcia produktów:

  • Nie większe niż: szer. 1500px, wys. 1000px
  • Nie mniejsze niż: szer. 750px, wys.500px

Jaki typ pliku grafiki?

Plik jpg jest najpopularniejszym rodzajem pliku graficznego umieszczanego ma stronie internetowej, głównie ze względu na dobrą jakość i małą wagę.

Plik png zapisuje grafikę lepszej jakości niż jpg. Dodatkowo png posiada możliwość zapisu przezroczystego tła, czego nie ma w plikach jpg. Wielkość pliku png jest większa niż jpg.

Typ pliku zależy więc od efektów jaki chcemy uzyskać. Inne rodzaje plików możemy pominąć, no chyba że zależy nam na animacji to zapisujemy jako gif.

Jaki program do obróbki grafiki?

Polecam Gimpa, jest darmowy i posiada wszystkie niezbędne funkcje potrzebne do przygotowania grafiki na stronę internetową.

Z płatnych programów polecam Photoshopa, chyba każdy słyszał o tym narzędziu i jego możliwościach.

Jak zrobić zdjęcia produktów na stronę internetową?

No i najważniejsze zdjęcie – to od niego wszystko się zaczyna. Zdjęcie powinno być wykonane starannie, najlepiej na jednolitym kontrastowym tle z odpowiednim oświetleniem. Jednolite tło łatwo można wyciąć i wstawić inne, lub zapisać zdjęcie bez tła jako png.

Przy dobrze zrobionym zdjęciu nie będą potrzebne sztuczki w Photoshopie wystarczy Gimp jeśli byśmy chcieli wprowadzić zmiany lub dodać napis czy logo. No właśnie logo – warto oznaczyć swoje zdjęcia poprzez dodanie logo jako znaku wodnego lub po prostu wstawić w rogu zdjęcia.


Jeśli masz pytania odnośnie tworzenia grafiki, zdjęć lub po prostu potrzebujesz pomocy w przygotowaniu grafiki na stronę internetową napisz wiadomość lub dodaj komentarz do tego wpisu.

Nowa wtyczka WordPress Aukcje Allegro

,

Udostępniam kolejną moją wtyczkę WordPress, tym razem do wyświetlania aukcji Allegro na stronie internetowej.

Pierwsza wersja wtyczki posiada podstawowe funkcje, takie jak ilość wyświetlanych aukcji oraz kolor. Inne opcje będą dostępne w nowych wersjach wtyczki.

Wtyczkę można pobrać na moim blogu Strony WordPress

Na blogu również instrukcja instalacji wtyczki oraz konfiguracji.

Wtyczka WordPress Aukcje Allegro

 

 

Zasady projektowania strony internetowej

Główne cechy dobrej witryny to przejrzystość, szybkie działanie oraz łatwa obsługa.

Czynniki wpływające na jakość strony

Cel strony – tworzona strona musi mieć cel, nie tworzymy przecież witryny internetowej dla samego kaprysu.

Sprawność działania witryny – źle działająca strona, posiadająca dużo błędów i długi czas ładownia będzie spostrzegana jako nieatrakcyjna. Użytkownik nie podejmie się czytania,  bo zanim strona się załaduje zdąży przejść na inną stronę.

Zrozumiałość witryny – zarówno w treści jak i zasadach funkcjonowania oraz w nawigacji.

Najczęstsze problemy projektowania witryn internetowych

  1. Korzystanie z Flash – technologia ta nie jest zalecana ponieważ strona w Flash wymaga pobierania i instalowania dodatkowych pluginów w celu wyświetlenia strony.
    Animacje odtwarzane w cyklu ciągłym dekoncentrują użytkownika i rozpraszają jego uwagę.
  2. Ograniczenie autonomii użytkownika poprzez:
  • zmianę sposobu funkcjonowania przycisków
  • niezgodne przekierowania
  • stosowanie „wyskakujących” okienek
  • stosowanie okien pełnoekranowych.
  1. Zbyt długi czas ładowania strony
  2. Reklamy
  3. Źle rozplanowana nawigacja np. brak przycisku „powrót do strony głównej”
  4. Strona główna nie zawiera wszystkich istotnych dla użytkownika linków
  5. Używanie linków w rodzaju „kliknij tutaj”.

Rola projektanta strony internetowej

Projektant strony www tworzy interfejs służący do komunikacji pomiędzy swoim klientem (właścicielem serwisu) a użytkownikiem.  W tym celu musi zapewnić użytkownikowi poczucie swobodnego poruszania się po stronie i wzbudzić w nim pozytywne uczucia np. poprzez użycie odpowiednich kolorów.

Przy projektowaniu strony musimy wiedzieć do kogo adresowany jest projekt, znać:

  • wiek odbiorcy
  • zainteresowania
  • wymagania (standardy jakości)
  • częstotliwość korzystania z Internetu
  • jakiego używa sprzętu.

Projektowanie wstępne

Zaczynamy od strony głównej i nawigacji. Projekt powinien mieć konstrukcję pozwalającą na łatwe dodawanie nowych elementów oraz zmiany ich kolejności.
Najważniejsze informacje umieszczamy na górze strony, tak aby były widoczne w całości, bez konieczności przewijania. Używamy krótkich zdań, wyróżniając ważne zwroty i słowa. Odwracamy logikę tekstu – wnioski umieszczamy na początku strony.

Pamiętaj, że czytanie na ekranie sprawia większą trudność niż czytanie na papierze, stąd tendencja użytkowników do prześlizgiwania się wzrokiem po tekście w poszukiwaniu informacji. Długie teksty należy dzielić na krótsze i rozdzielać je nagłówkami.

Jak pisać na stronie?

  1. Stosuj nie więcej niż 3 rodzaje czcionek.
  2. Odnośniki tekstowe tak zwane linki pozostaw ich typowy wygląd.
  3. Unikaj tworzenia odnośników z całych zdań.
  4. Unikaj czcionek szeryfowych stosując czcionki proste.
  5. Podobnie unikaj czcionek dekoracyjnych i kursyw.
  6. Nie stosuj wyśrodkowywania tekstu oraz wyrównywania do prawej strony.
  7. Kolory tła zbliżone do koloru tekstu lub nadmiernie z nim kontrastujące zmniejszają czytelność tekstu.
  8. Ciemny tekst na białym tle jest bardziej czytelny niż biały tekst na ciemnym tle.